דף הבית >> אודות >>  למה לבחור במחשוב ענן?
  למה לבחור במחשוב ענן?
   
  על טלנטק
  למה דווקא Talent Management?
  למה דווקא אנחנו?
  למה לבחור במחשוב ענן?

במרוצת השנים חל שינוי תפיסתי משמעותי בתפיסת שירותי המחשוב. אם בעבר היה מקובל לנהל את כל בסיס הנתונים והתכנות תחת מחשב מרכזי, כיום הנטייה במגזר העסקי ואפילו במגזר הפרטי לעבור לתשתית ענן. בתשתית זו הנתונים והלוגיקה העסקית נמצאים בשרתים ובמרכזי מחשבים והם מופעלים מרחוק על ידי משתמשי הקצה. בפורמט זה המשתמשים אינם צריכים לרכוש את המערכת עצמה ולנהל את משאבי המערכת אלא הם שוכרים אותה כשירות (Software as a Service).
 

במחשוב ענן, כל הלקוחות עובדים תחת אותה גרסת תכנה, אך בסיס הנתונים של כל לקוח נשמר בסביבה מאובטחת נפרדת. בצורה כזו כל הלקוחות עובדים תמיד על הגרסא המתקדמת ביותר של התכנה והם זוכים ליהנות מכל החידושים העדכניים שלה ומשום כך יכולים להמשיך ולהשתמש בה לאורך זמן. מטרת היישום של מחשוב ענן היא לפשט באופן משמעותי את הטמעתה של טכנולוגיה חדשה בארגון, להוריד עלויות אחזקה שוטפות ולאפשר לחברה להתמקד בפעילות הליבה שלה ולא במערכות התומכות אותה. הקטנת העלויות מתאפשרת הודות ליתרון הגודל, שבו חברת התכנה מנהלת את בסיס הנתונים של חברות רבות – עלות האחזקה שבעבר הייתה מנת חלקה של חברה אחת מתחלקת כעת על פני מספר חברות.

מדוע כדאי לבחור במחשוב ענן?

  • חסכון בעלויות – הבחירה בפתרון ענן חוסכת לארגון כסף ומשאבי זמן. כפי שניתן לראות בתוצאותיו של מחקר שבוצע ב IDC, ככל שבוחנים שלבים מתקדמים יותר של ההטמעה – הפער בעלות הכלכלית שבין מחשוב ענן לפתרון שמאוכלס בשרתי החברה הולך וגדל: 
  • קל יותר לשימוש – בעוד שמערכות שרת-לקוח נועדו לשמש בד"כ קבוצה מצומצמת של משתמשים מנוסים מאוד, מערכות ענן מתוכננות מראש לשמש קשת רחבה של משתמשים. משום כך ממשק המשתמש המתוכנן הוא פשוט ונוח ומאפשר למגוון רחב יותר של בעלי תפקידים לבצע פעולות במערכת.
  • זהו עולם וירטואלי – ההתקדמות הטכנולוגית בעשור האחרון הופכת את העולם לקטן יותר ויותר. הרבה מאוד עובדים מבצעים עבודה גם כשאינם במשרד, הגישה לאינטרנט, המחשבים הניידים והטלפונים החכמים הם רק רשימה חלקית של אמצעים טכנולוגיים שהופכים את האפשרות הזו לפשוטה הרבה יותר. העובדה הזו מאפשרת לחברות להתפרס בצורה גלובאלית בקלות, זהו עולם וירטואלי. בעולם שכזה אנו רוצים להרחיב את מגוון הפעולות שהעובד יכול לבצע מרחוק ובחירה במערכת שמאפשרת גישה שכזו נראית טבעית יותר מתמיד.
  • לגדול רק כשצריך – היות ומערכות ענן מבוססות רשיונות, הארגון לא צריך לרכוש מראש מלאי גדול של רישיונות משתמשים שגם בעתיד יאפשר לכלל העובדים בארגון לעבוד בסביבת המערכת, כעת ניתן לגדול רק כשצריך.
  • התאמה (Customization) של המוצר היא נחלת העבר – הצורך להתאים את התכנה לתהליכים הספציפיים של הארגון מייצרת מגוון רחב של בעיות תפעוליות עבור הספק והלקוח יחדיו. הספק מאבד את השליטה במספר גרסאות התכנה שהפיץ, בעוד שהלקוח נתקל בקשיים של ממש בכל הקשור לעדכון גרסאות. היכולת להגדיר (Configuration) את המערכת בהתאם לתהליכים בארגון שונה באופן מהותי מהתאמה בכך שהיא לא מצריכה שינויים בקוד התכנה אלא שימוש באפשרויות ההגדרה. עובדה זו מאפשרת לארגון ליהנות מחשיפה לפרקטיקות הנהוגות בארגונים המובילים בעולם והיא גם חוסכת עבורו הוצאות עתק בהמשך הדרך.
  • טווח רחוק – במחשוב ענן הארגון תמיד עושה שימוש בגרסא העדכנית ביותר. עובדה זו מאפשרת לארגון ליהנות מחדשנות טכנולוגית לאורך זמן.
  • מחויבות הספק – כששיטת ההתקשרות מבוססת רישיונות, הלקוח יכול לעזוב את הספק בכל נקודת זמן. אופן ההתקשרות הזה מחייב את הספק לדאוג שהלקוח שלו מרוצה.
  • ניצול טוב יותר של משאבי IT – מחשוב ענן חוסך ל IT משאבים רבים אותם עליו להשקיע בחומרה ובשירותים מקצועיים שעליו לספק. הורדת המשקולת מכתפי IT מאפשרת למחלקה להתמקד בפעילות הליבה של הארגון ואף מסייעת ברתימה שלו לתהליך בנקודות בהן שיתוף הפעולה נדרש.

ניתן לומר שכיום פתרון התכנה הטוב ביותר עבור פעילות שאינה פעילות הליבה של הארגון הוא מחשוב ענן, זאת מכיוון שהוא מאפשר לארגון להתמקד בליבת הפעילות העסקית תוך אבדן מינימאלי של משאבים המושקעים במערכות תומכות.

   לקביעת מועד הדגמה  אנא מלאו
 את הפרטים ונחזור אליכם מהר
 ככל האפשר
   
 



 
לייבסיטי - בניית אתרים