למה מערכת לניהול למידה - מחקרים מראים כי 60% מהמשרות החדשות שנפתחות במאה ה- 21 ידרשו כישורים שיהיה ניתן למצוא רק בקרב 20% מהעובדים. הנתון המדהים הזה מאשש את הסברה שהיום התפקיד של מחלקת ההדרכה הוא קריטי יותר מתמיד, האתגר הניצב היום בפני מחלקות ההדרכה הולך ומתעצם יחד עם הטכנולוגיה, בעוד שתקציב המחלקה בד"כ מתכווץ. בעולם שכזה מחלקת ההדרכה חייבת למצות את תקציב ההדרכה ולהשפיע על למידת העובדים בצורה אופטימאלית. היכולת לעקוב אחר תהליכי ההדרכה בארגון, להגדיר יעדי הדרכה ברורים והיכולת לבקר יעדים אלו ולעמוד בהם ללא שימוש במערכת לניהול למידה היא בבחינת הבלתי אפשרי. ארגון שמטמיע באופן מוצלח מערכת לניהול למידה (LMS), נהנה מקשת רחבה של יתרונות וביניהן:
-
צמצום עלויות הדרכה פר עובד. המערכת מאפשרת להגדיל את פעילות ההדרכה (באותה מגבלת תקציב), להפיץ בקלות את ההדרכה לכל מקום בעולם ובכל שעה.
-
קיצור משך זמן ההכשרה של העובד.
-
שיפור היעילות התפעולית של תהליכי למידה (ע"י צמצום המשאבים המושקעים בתכנון ואדמיניסטרציה של הלמידה בארגון).
-
שיפור יכולת הניתוח והמעקב של פעולות למידה והבנה טובה יותר של פערי הלמידה שיש להשלים.
מודול ה - LMS של Cornerstone OnDemand מאפשר לארגון למקסם את יכולות ה Talent באמצעות התאמה איכותית בין התוכן המופץ לבין אוכלוסיית המטרה. יוזמות ההדרכה של הארגון מופצות בצורה ממוקדת לקהל היעד הרלוונטי, והעובד נחשף אך ורק לתוכן שהוגדר עבורו. ההפצה של תכני הלמידה יכולה להתבצע באחד משני אופנים:
-
דחיפה – באמצעות הליך רישום פשוט המתבצע על ידי אדמיניסטראטור או ע"י מנהל. הרישום יכול להתבצע על פי חתכים שונים בארגון, בהתאם למבנה הארגוני ועל פי חתכים חוצי ארגון. כל הפצה שכזו יכולה להיות מלווה בשליחת התראות אוטומטיות לתיבת המייל של העובד, ההתראות ניתנות לעריכה וניתן לשוות להן מראה שיווקי ברוח הארגון.
-
משיכה – מנוע החיפוש המשוכלל של המערכת מאפשר לעובד לבצע חיפוש פשוט ואינטואיטיבי בדומה למנועי חיפוש מוכרים ברשת.
המערכת מעודדת את יוזמת העובד ללמוד, והופכת אותו לאחד מהגורמים האחראים להכשרתו. הפיכת העובד לגורם אקטיבי בתהליך הלמידה, מייצרת עבורו אתגר אישי ומעצימה את תחושת ההתפתחות שלו בעבודה. עובד המרגיש שהוא מתפתח בארגון הוא עובד בעל תחושת שייכות ומחויבות, הסיכוי שעובד כזה יעזוב את הארגון קטן משמעותית.
Cornerstone OnDemand תומכת בפונקציות המתקדמות ביותר של עולם הלמידה, (המערכת נסקרת באופן רציף ע"י מכוני מחקר מובילים כדוגמת IDC, Ascoisates Bersin &, Gartner, וזוכה לשבחים רבים בתחום מערכת הלמידה). בין היתר המערכת מאפשרת:
-
תמיכה בלומדות מתוקשבות בפורמט SCORM/AICC. לומדות אלו מסוגלות להכיל מגוון של כלים אינטראקטיביים שיוצרים עבור הלומד חווית לימודים ייחודית. הלומד יכול להתקדם בקצב אישי ולהתעכב בנקודות הקושי. סטאטוס הפעילות שביצע הלומד, מדווח באופן אוטומטי ללא כל התערבות שנדרשת מטעם אדמיניסטראטור. הדיווח כולל את הסטאטוס בתום הפעילות (למשל – רשום,בתהליך או סיים), וכן את הציון שקיבל עבור השאלות עליהן ענה. מחלקת פיתוח הלומדות של TALENTECH מפתחת לומדות באמצעות הכלים המתקדמים ביותר, בין היתר המחלקה עושה שימוש בכלי הטכנולוגי Lectora ואנו המפיצים הבלעדיים של התכנה בישראל.
-
ניהול מסמכים – המערכת תומכת בהעלאת קבצים במגוון עשיר של פורמטים, ביניהם: אופיס, אודיו, ווידאו, פלאש ועוד.
-
מערכת מבחנים – מנוע מבחנים משוכלל שתומך בהצגה אקראית של שאלות ופרקים, וכן ניתוח סטטיסטי מתקדם של תשובות הנבחנים.
-
מסלולי למידה – המערכת תומכת ביצירת מסלולי למידה המכילים מגוון פריטי למידה. המסלול מוגדר במערכת כישות עצמאית, אותה ניתן להפיץ ולנתח בקלות. עדכון פריטי הלמידה מוביל לעדכון אוטומטי של המסלול – ומקל את הניהול האדמיניסטרטיבי של הלמידה.
ממשק ניהול – מנהל בארגון נהנה ממשק ניהול גראפי ואינטואיטיבי של כפיפיו. ממשק הניהול מקל עליו ביצוע משימות שוטפות של רישום,אישור ובקרה של פריטי הלמידה של כפיפיו. המנהל יכול באמצעות לחיצת כפתור לצפות בפרטי הלמידה של העובד וכן לסקור את איכות הביצוע שלו.
מערכת הדוחות מציגה למנהל בלוח המכוונים את התמונה המסכמת של מצב הלמידה של הכפיפים לו ומאפשרת לו להכיר טוב יותר את הנעשה בצוות שלו.
|